7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

Autorius: Ilona Vitkauskaitė

Ilona Vitkauskaitė

Sutrikę režisieriai ir herojai

Lietuviškos „Kino pavasario“ premjeros

Nacionalinio kino geografija sparčiai plečiasi. Tai akivaizdu ir iš „Kino pavasario“ lietuviškų filmų premjerų programos, kurioje net trys bendros gamybos filmai. Vienas jų – jau ne vieną festivalį apkeliavę „Kaimiečiai“ („Chłopi“, Lenkija, Serbija, Lietuva, 2023), taip pat du latvių istoriniai filmai – Dāvio Sīmanio „Marijos tyla“ („Marijas klusums“, Latvija, Lietuva, 2024) ir Ilzės Kungos-Melgailės „Mano laisvė“ („Mana brīvība“, Latvija, Lietuva, 2023). Programoje ir du dokumentiniai – Artūro Jevdokimovo tarp Sakartvelo, Danijos ir Lietuvos kurtas „Kalėdų eglutės gyvenimas ir mirtis“ (Lietuva, Danija, Sakartvelas, 2023) bei Eimanto Belicko „Karta.EU“ (Lietuva, 2024). Iš visų programos filmų „Mano laisvė“ ir „Kaimiečiai“ – stipriausi. Abiejų dokumentinių filmų kūrėjai nesuvaldė medžiagos, todėl rezultatas išėjo labai padrikas, o Sīmaniui, atleiskite už gyvenimiškus patarimus, apskritai vertėtų keisti profesiją.

„Kaimiečiai“
„Kaimiečiai“
„Kaimiečiai“
„Kaimiečiai“
„Kaimiečiai“
„Kaimiečiai“
„Marijos tyla“
„Marijos tyla“
„Mano laisvė“
„Mano laisvė“
„Mano laisvė“
„Mano laisvė“
„Mano laisvė“
„Mano laisvė“
„Kalėdų eglutės gyvenimas ir mirtis“
„Kalėdų eglutės gyvenimas ir mirtis“
Ilona Vitkauskaitė

Psichoterapija kosmose

Nauji filmai – „Astronautas“

Dauguma astronautų, kaip mus moko filmai, keliauja į kosmosą tik dėl to, kad patirtų sudėtingą tarpžvaigždinę terapiją, kurios tikslas – išspręsti konfliktiškus jausmus dėl mirusių ar nutolusių šeimos narių. Tai matėme „Soliaryje“, „Pirmajame žmoguje“, „Gravitacijoje“, „Tarp žvaigždžių“, „Ad Astroje“ ir t.t. Be kibirų sielvarto iš Žemės orbitos neišskrisi. Muzikinių vaizdo klipų ir reklamų kūrėjas švedas Johanas Renckas, geriausiai žinomas dėl serialo „Černobylis“, šįkart ėmėsi Jaroslavo Kalfařo romano „Bohemijos astronautas“ ekranizacijos ir „Netflix“ žiūrovams pasiūlė dar vieną tokią psichoterapiją kosmose su Adamu Sandleriu, kuris savo širdies sopulius patiki milžiniškam ateiviui vorui. Skamba kaip parodija? Deja, „Astronautas“ („Spaceman“, Čekija, JAV, 2024) sukurtas pačiu rimčiausiu veidu ir net turi pretenzijų į filosofinę potekstę.

„Astronautas“
„Astronautas“
„Astronautas“
„Astronautas“
„Astronautas“
„Astronautas“
„Astronautas“
„Astronautas“
Ilona Vitkauskaitė

Archajiškas ir tuo patenkintas

Nauji filmai – „Numylėtinė“

Originalus „Numylėtinės“ („Miller’s Girl“, JAV, 2024) pavadinimas turi dvejopą prasmę: aštuoniolikmetė vidurinės mokyklos moksleivė Kairo Svyt (Jenna Ortega) įsimyli savo literatūros mokytoją Džonataną Milerį (Martin Freeman). Tačiau ją ne mažiau traukia ir rašytojo Henry Millerio kūryba. Jo sekso aprašymų kupinose knygose buvo pakankamai literatūrinių pretenzijų, kad skaitytojus įtikintų, jog tai yra šis tas daugiau nei paprastas šlamštas. Nepaisant visų debiutuojančios režisierės ir scenaristės Jade Halley Bartlett pastangų bei ambicijų, „Numylėtinė“ šlamšto kartelės niekaip neperlipa.

„Numylėtinė“
„Numylėtinė“
„Numylėtinė“
„Numylėtinė“
„Numylėtinė“
„Numylėtinė“
„Numylėtinė“
„Numylėtinė“
„Numylėtinė“
„Numylėtinė“
„Numylėtinė“
„Numylėtinė“
Ilona Vitkauskaitė

Metamorfozės link

Nauji filmai – „Praeities šešėlis“

Amerikiečių režisierius Toddas Haynesas mėgsta plyšius tarp tikrovės (arba to, ką suvokiame kaip tikrovę) ir regimybės. Todėl jam patinka stebėti iš pirmo žvilgsnio tobulą šeimos harmoniją, kad po truputį atskleistų vos matomus įtrūkimus ir įbrėžimus. Kadangi jį žavi šis veidmainiškas įvaizdis, apsimetantis pasaka apie gerus santykius, ištikimą žmoną, rūpestingą vyrą, motinystę be streso, nuostabius vaikus, amerikietišką gerovę etc., kiekviename filme jis demaskuoja kiek kitokį šio žaidimo aspektą. Didžiuma „Praeities šešėlio“ („May December“, JAV, 2023) veiksmo vyksta tobuluose namuose ir jų apylinkėse – mėgstamoje amerikietiškų svajonių, virstančių košmarais, scenografijoje.

„Praeities šešėlis“
„Praeities šešėlis“
„Praeities šešėlis“
„Praeities šešėlis“
„Praeities šešėlis“
„Praeities šešėlis“
„Praeities šešėlis“
„Praeities šešėlis“
„Praeities šešėlis“
„Praeities šešėlis“
„Praeities šešėlis“
„Praeities šešėlis“
Ilona Vitkauskaitė

Išnykęs pasaulis

Nauji filmai – „Ferrari“

Automobilių lenktynių filmai – senas ir vertinamas žanras, turintis savo kanoną ir tradicijas, gerbėjus bei niekintojus. Tokiuose filmuose įprasta gamintojus ir finansinius rėmėjus palikti lenktynininkų šešėlyje, tačiau Michaelo Manno filme „Ferrari“ (JAV, D. Britanija, Italija, Kinija, 2023) viskas atvirkščiai: pagrindinis herojus jau seniai neviršija leistino greičio, jam per šešiasdešimt, iš esmės jis – vadybininkas, besiginčijantis su buhalteriu, išjuokiantis žurnalistus ir barantis savo drąsuolius lenktynininkus, jei jų noras laimėti atrodo nepakankamas. „Ferrari“ nėra ir biografinis filmas, greičiau – portretas, ne tik žmogaus, bet ir visos epochos, kurią jis įkūnijo. Tai patriarchalinis bebaimių herojų, kurių kiekvienas savaip yra paskutinis mohikanas, pasaulis.

„Ferrari“
„Ferrari“
„Ferrari“
„Ferrari“
„Ferrari“
„Ferrari“
„Ferrari“
„Ferrari“
„Ferrari“
„Ferrari“
„Ferrari“
„Ferrari“
„Ferrari“
„Ferrari“
„Ferrari“
„Ferrari“
Ilona Vitkauskaitė

Madingas tuščiažodžiavimas

Nauji filmai – „Saltburnas“

Emerald Fennell „Saltburnas“ („Saltburn“, D. Britanija, JAV, 2023, „Amazon Prime“) jau kuris laikas kelia internetines aistras, ypač dėl pagrindinius vaidmenis atliekančių Barry Keoghano ir Jacobo Elordi santykių filmavimo aikštelėje ir už jos ribų. Kitiems imponuoja Fennell, kuri nori mus įtikinti, kad kuria subversyvų ir maištingą kiną (nors yra visiškai priešingai), instagraminė išmintis bei režisūra.

„Saltburnas“
„Saltburnas“
„Saltburnas“
„Saltburnas“
„Saltburnas“
„Saltburnas“
„Saltburnas“
„Saltburnas“
„Saltburnas“
„Saltburnas“
„Saltburnas“
„Saltburnas“
Ilona Vitkauskaitė

Tarp perfekcionizmo ir didybės

Nauji filmai – „Žudikas“ ir „Napoleonas“

Šįkart apie du filmus, visiškas priešingybes – Davido Fincherio „švarų“, minimalistinį „Žudiką“ („The Killer“, JAV, 2023, „Netflix“) ir Ridley Scotto „Napoleoną“ („Napoleon“, JAV, D. Britanija, 2023) –  „maštabinį“ ir akivaizdžiai pasimetusį tarp savo intencijų. Kurį ir kaip linksniuos kino istorija?

„Žudikas“
„Žudikas“
„Žudikas“
„Žudikas“
„Žudikas“
„Žudikas“
„Napoleonas“
„Napoleonas“
„Napoleonas“
„Napoleonas“
Ilona Vitkauskaitė

Šmėklos ir kiti baubai

Nauji filmai – „Venecijos šmėklos“ ir „Kalbėk su manimi“

Erkiulis Puaro (Kenneth Branagh) po daugybės nuotykių nusprendė išeiti į pensiją ir gyventi viename gražiausių Europos miestų – Venecijoje. Tačiau palaimingas tinginiavimas trunka neilgai, mat prie jo namų durų pasirodo sena pažįstama rašytoja Ariadnė Olivjė (Tina Fey), tapusi didele žvaigžde dėl savo kriminalinių romanų, įkvėptų Puaro bylų. Ariadnė užsuka pas Puaro su viliojančiu pasiūlymu: ji nori, kad garsusis belgų detektyvas padėtų demaskuoti aiškiaregę Džoisę Reinolds (Michelle Yeoh), kuri skelbiasi girdinti mirusiųjų balsus. Kadangi netiki jokiais antgamtiniais reiškiniais, be to, prarado tikėjimą Dievu, Puaro sutinka. Helovino naktį apgriuvusiame ir, kaip spėjama, prakeiktame dvare rengiamas spiritizmo seansas, į kurį, žinoma, susirenka gana spalvinga kompanija...

„Venecijos šmėklos“
„Venecijos šmėklos“
„Venecijos šmėklos“
„Venecijos šmėklos“
„Venecijos šmėklos“
„Venecijos šmėklos“
„Venecijos šmėklos“
„Venecijos šmėklos“
„Kalbėk su manimi“
„Kalbėk su manimi“
„Kalbėk su manimi“
„Kalbėk su manimi“
„Kalbėk su manimi“
„Kalbėk su manimi“
Ilona Vitkauskaitė

Apie monstrus ir žmones

Nauji serialai – „Palikimas“

Keturi sezonai – tiek laiko užtruko nuo pirmojo epizodo, kai buvo paskelbta įpėdinystė, kurią tuoj pat atšaukė Loganas Rojus (Brian Cox), aštuoniasdešimtmetis pasaulinės populistinės medijų korporacijos „Waystar Royco“ kūrėjas ir vadovas, šiuolaikinė Karaliaus Lyro versija. Įsitikinęs ir kaskart vis iš naujo save įtikindamas, kad keturi jo vaikai „nėra rimti žmonės“, jis delsė perduoti karalystę, supriešindamas paveldėtojus tarpusavyje, ir galiausiai nusprendęs ją parduoti sukėlė šeimos karą, kurio ginklai – korporacinės gudrybės, slapti sandėriai ir agresyvūs skambučiai.

„Palikimas“
„Palikimas“
„Palikimas“
„Palikimas“
„Palikimas“
„Palikimas“
„Palikimas“
„Palikimas“
„Palikimas“
„Palikimas“
„Palikimas“
„Palikimas“
„Palikimas“
„Palikimas“
Ilona Vitkauskaitė

Celine Dion, kapitalizmas ir sąmokslo teorijos

Kino teatrų repertuaro naujienos

Mano nuotykiai pustuštėse kino teatrų salėse, į kurias žiūrovų, regis, negali privilioti nei Celine Dion, Roberto Rodriguezo ar Beno Afflecko pavardės, tęsiasi. Šįkart – apie tris nykius (beje, kaip ir peštynės dėl „Sidabrinės gervės“ bei šią temą eksploatuojantys komentatoriai, vaikščiojantys iš vienos LRT laidos į kitą) ir greitai pamirštamus filmus. Nors Jameso C. Strouse’o „Pamilti dar kartą“ sunku tokiu pavadinti. Šiame kontekste net Rodriguezo filmas – kratinys à la Christopheris Nolanas – gali intriguoti, ypač sąmokslo teorijų mėgėjus.

„Pamilti dar kartą“
„Pamilti dar kartą“
„BlackBerry“
„BlackBerry“
„Hipnotikai“
„Hipnotikai“
  PUSLAPIS IŠ 10  >>> Archyvas