7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

Muzika

Giedrė Kaukaitė

„Musica humana“ – 50

Prisiminimai iš ansamblio istorijos

Lietuvos nacionalinės filharmonijos ansamblis „Musica humana“ šiemet švenčia 50-metį ir balandžio 24 d. kviečia į jubiliejinį koncertą „Muzika žmogui ir dangui“ Nacionalinėje filharmonijoje. Koncerte dalyvaus pats ansamblis, vadovaujamas Roberto Beinario, choras „Vilnius“, moksleivių chorai „Viva voce“ bei „Kivi“ ir didžiulis būrys solistų. Jubiliejiniame vakare skambės Marco-Antoine’o Charpentier „Te Deum“, lietuviškų miuziklų „Sidabrinis Ežerinis“, „Dzūkiška sakmė“, operų „Meilės legenda“, „Neringa“ fragmentai – muzika, pabrėžianti dabartinį ansamblio kūrybinį ir stilistinį įvairiapusiškumą. Bus pristatyta naujausia kompaktinė plokštelė ir ansamblio jubiliejui skirta knyga.

„Musica humana“. Ansamblio archyvo nuotr.
„Musica humana“. Ansamblio archyvo nuotr.
Algirdas Vizgirda, Robertas Beinaris ir „Musica humana“. D. Matvejevo nuotr.
Algirdas Vizgirda, Robertas Beinaris ir „Musica humana“. D. Matvejevo nuotr.
Giedrė Kaukaitė ir „Musica humana“. Ansamblio archyvo nuotr.
Giedrė Kaukaitė ir „Musica humana“. Ansamblio archyvo nuotr.
Regina Maciūtė ir „Musica humana“. Ansamblio archyvo nuotr.
Regina Maciūtė ir „Musica humana“. Ansamblio archyvo nuotr.
„Musica humana“ ir choras „Viva Voce“. Choro archyvo nuotr.
„Musica humana“ ir choras „Viva Voce“. Choro archyvo nuotr.
Robertas Beinaris ir„ Musica humana“. D. Matvejevo nuotr.
Robertas Beinaris ir„ Musica humana“. D. Matvejevo nuotr.
Laimutė Ligeikaitė

Vertybių polifonija

Pianisto Daumanto Kirilausko rečitalis „Pro memoria. Bach, Beethoven, Liszt“ „Organum“ salėje

Daumantas Kirilauskas niekada neina lengviausiu keliu. Nuolat rengiamuose rečitaliuose atlieka sudėtingas programas, įrašinėja išskirtinio svorio (turinio atžvilgiu) kompaktines ir vinilines plokšteles. Išleido jau 17 solinių albumų, kurių naujausias (vinilo plokštelė ir CD) pasirodė visai neseniai – su retokai Lietuvoje girdimais Ludwigo van Beethoveno kūriniais: Fantazija g-moll, op. 77, bei sonatomis Fis-dur, op. 78, ir A-dur, op. 101.

Daumantas Kirilauskas. E. Korienės nuotr.
Daumantas Kirilauskas. E. Korienės nuotr.
Živilė Ramoškaitė

Iš ąžuoliuko į ąžuolą

Jubiliejinis Vladimiro Prudnikovo koncertas LVSO salėje

Retas vokalistas 75-metį gali švęsti scenoje, juolab dar atlikdamas ir visai naujai parengtą kūrinį. O Vladimiras Prudnikovas gali! Ir padainuoja taip, kad jo klausanti publika lieka be žado. Ne veltui jis tituluojamas gyva legenda.

Vladimiras Prudnikovas, Gintaras Rinkevičius. D. Matvejevo nuotr.
Vladimiras Prudnikovas, Gintaras Rinkevičius. D. Matvejevo nuotr.
Jubiliejinio koncerto akimirka. D. Matvejevo nuotr.
Jubiliejinio koncerto akimirka. D. Matvejevo nuotr.
Vladimiras Prudnikovas, Gintaras Rinkevičius, LVSO. D. Matvejevo nuotr.
Vladimiras Prudnikovas, Gintaras Rinkevičius, LVSO. D. Matvejevo nuotr.
Ieva Prudnikovaitė, Gintaras Rinkevičius, LVSO. D. Matvejevo nuotr.
Ieva Prudnikovaitė, Gintaras Rinkevičius, LVSO. D. Matvejevo nuotr.
Vytautas Juozapaitis, Gintaras Rinkevičius, LVSO. D. Matvejevo nuotr.
Vytautas Juozapaitis, Gintaras Rinkevičius, LVSO. D. Matvejevo nuotr.
Koncerto dalyviai. D. Matvejevo nuotr.
Koncerto dalyviai. D. Matvejevo nuotr.
Vladimiras Prudnikovas, Gintaras Rinkevičius, LVSO ir solistai. D. Matvejevo nuotr.
Vladimiras Prudnikovas, Gintaras Rinkevičius, LVSO ir solistai. D. Matvejevo nuotr.
Rita Aleknaitė-Bieliauskienė

Sugrįžtantis dainos menas

Pirmojo „Dainos meno“ festivalio „Organum“ salėje apžvalga

Kovo 16 – balandžio 7 dienomis Vilniuje, „Organum“ salėje, vyko pirmasis Tarptautinis vokalinės kamerinės muzikos festivalis „Dainos menas / Art of Song“. Neretai spaudoje šmėžuojantis pavadinimas „Organum“ – tai didžiausias Baltijos šalyse fortepijonų salonas ir klasikinės muzikos kamerinė koncertų salė, gerai žinoma muzikos gerbėjams. Festivalio proga daugybė klausytojų čia apsilankė pirmą kartą. Tuo ypač džiaugiuosi, nes kiekviena jauki, gera akustika pasižyminti muzikos salono vieta, kurioje skamba prakilni muzika, – miesto bendruomenės žmogaus gerovės, dvasinės pusiausvyros, emocinio pasitenkinimo prielaida.

Gustas Raudonius ir Konradas Jarnotas. T. Tereko nuotr.
Gustas Raudonius ir Konradas Jarnotas. T. Tereko nuotr.
Viktoriia Shvets ir Kseniya Bakhritdinova-Kravchuk. J. Šopos nuotr.
Viktoriia Shvets ir Kseniya Bakhritdinova-Kravchuk. J. Šopos nuotr.
Justas Čeponis ir Lina Dambrauskaitė. J. Šopos nuotr.
Justas Čeponis ir Lina Dambrauskaitė. J. Šopos nuotr.
Jonas Šopa ir Elena Sverdiolaitė. P. Jarmalos nuotr.
Jonas Šopa ir Elena Sverdiolaitė. P. Jarmalos nuotr.
Hansas Eijsackersas ir Tomas Kildišius. T. Tereko nuotr.
Hansas Eijsackersas ir Tomas Kildišius. T. Tereko nuotr.
Feliksas Bajoras ir Tomas Kildišius. T. Tereko nuotr.
Feliksas Bajoras ir Tomas Kildišius. T. Tereko nuotr.
Julija Sadaunykaitė ir Modestas Sedlevičius. Tomo Tereko nuotr.
Julija Sadaunykaitė ir Modestas Sedlevičius. Tomo Tereko nuotr.
Jonė Punytė-Svigarienė ir Renata Dubinskaitė. T. Tereko nuotr.
Jonė Punytė-Svigarienė ir Renata Dubinskaitė. T. Tereko nuotr.
Laima Slepkovaitė

Džiazomanų mekoje

Įspūdžiai iš festivalio „Birštonas 2024“

Birštono džiazo festivalis – visų kitų džiazo festivalių motina, tėvas, brolis, sesė ir šventoji dvasia viename, tai džiazuomenės namai ir visų prisiekusiųjų džiazomanų suvažiavimas, kur susitinka visos muzikantų kartos, visų stilių ir konfesijų atstovai, vieningai švęsdami laisvę kurti. Jis visuomet ištikimas savo tikrajai misijai – atskleisti, parodyti, suteikti sceną nacionalinio džiazo autoriams ir stiprinti tarptautines jungtis, kurios yra reikšmingos mūsų improvizacijos meno raidai. Savo programa jis kuria tarytum kuo tikslesnę Lietuvos džiazo panoramos fotografiją, ir tas vaizdas tolydžio vis gražėja, todėl kiekvienas naujas festivalis atrodo dar geresnis nei ankstesni.

Nestoras Torresas ir Kauno bigbendas. D. Klovienės nuotr.
Nestoras Torresas ir Kauno bigbendas. D. Klovienės nuotr.
Nestor Torres. D. Klovienės nuotr.
Nestor Torres. D. Klovienės nuotr.
„Dainius Pulauskas Group“. D. Klovienės nuotr.
„Dainius Pulauskas Group“. D. Klovienės nuotr.
„Vilnius Jazz Ensemble“ ir Kotryna Juodzevičiūtė. D. Klovienės nuotr.
„Vilnius Jazz Ensemble“ ir Kotryna Juodzevičiūtė. D. Klovienės nuotr.
Jūratė Kučinskaitė, Birštono Grand Prix laureatas Jievaras Jasinskis, Darius Užkuraitis. D. Klovienės nuotr.
Jūratė Kučinskaitė, Birštono Grand Prix laureatas Jievaras Jasinskis, Darius Užkuraitis. D. Klovienės nuotr.
Mindaugas Stumbras ir Line Kruse. D. Klovienės nuotr.
Mindaugas Stumbras ir Line Kruse. D. Klovienės nuotr.
„Littorina“ saksofonų kvarteto muzikantai. D. Klovienės nuotr.
„Littorina“ saksofonų kvarteto muzikantai. D. Klovienės nuotr.
„Littorina“ narė Maria Faust. D. Klovienės nuotr.
„Littorina“ narė Maria Faust. D. Klovienės nuotr.
Rūta Gaidamavičiūtė

Tikrojo išgyvenimo ilgesys

Vidmanto Bartulio gimtadienio koncertas Kauno valstybinėje filharmonijoje

Buvusiųjų tame pačiame laike ir ant tos pačios bangos noras dar kartą patirti Vidmanto Bartulio (1954–2020) muzikos magiją jo septyniasdešimtmečio dieną (balandžio 3-iąją) į Kauno valstybinę filharmoniją sukvietė ne tik jo gimtojo miesto bičiulius, bet ir nemažą būrį vilniečių. Nuo vakaro pradžios iki pabaigos sutelktą nuotaiką kūrė vientisos stilistikos programa. Pasitiko mus iš įrašo skambančios paties Vidmanto atliekamos „Sąvartynų dainos“ (2007), kurios pažinojusiems lyg grąžino būtąjį ryšį.

Lina Krėpštaitė, Rasuolė Čiuladienė, Rapolas Bartulis, Saulius Bartulis. R. Kuprevičiūtės nuotr.
Lina Krėpštaitė, Rasuolė Čiuladienė, Rapolas Bartulis, Saulius Bartulis. R. Kuprevičiūtės nuotr.
Styginių kvartetas „Diukos“, pianistė Lina Krėpštaitė. R. Kuprevičiūtės nuotr.
Styginių kvartetas „Diukos“, pianistė Lina Krėpštaitė. R. Kuprevičiūtės nuotr.
Styginių kvartetas „Diukos“, pianistė Lina Krėpštaitė. R. Kuprevičiūtės nuotr.
Styginių kvartetas „Diukos“, pianistė Lina Krėpštaitė. R. Kuprevičiūtės nuotr.
Styginių kvartetas „Diukos“. R. Kuprevičiūtės nuotr.
Styginių kvartetas „Diukos“. R. Kuprevičiūtės nuotr.
Laimutė Ligeikaitė

Patirtis ir atradimai

Pokalbis su 10-metį atšventusio ansamblio „Canto Fiorito“ vadovu Rodrigo Calveyra ir dainininke, ansamblio direktore Renata Dubinskaite prieš koncertą Nacionalinėje filharmonijoje

„Canto Fiorito“ (kuriame dabar nuolat dainuoja Ieva Gaidamavičiūtė, Renata Dubinskaitė, Saulė Šerytė, Povilas Vanžodis, Nerijus Masevičius) jau pradėjo skaičiuoti vienuoliktus metus. Senosios muzikos ansambliui, atliekančiam muziką, parašytą prieš 400 ar 300 metų, tai akimirksnis. Tačiau skaičiuojant mūsų laikmečio virsmais ir sąlygomis, „Canto Fiorito“ labai ilgai didvyriškai laikosi kaip savo idėjas tvirtai skleidžiantis kolektyvas, neišduodantis savojo kelio, nekeičiantis meninės krypties. O turint omeny, kad išsilaikote daugiausia iš projektinių lėšų ir nesate globojamas kokios nors kultūrinės institucijos, iškart norisi paklausti: kokia tokio jūsų atsidavimo senosios muzikos menui priežastis?

„Canto Fiorito“ 10-metis. Sėdi (centre) Rodrigo Calveyra, stovi (centre) Renata Dubinskaitė. Vytauto Abramausko nuotr.
„Canto Fiorito“ 10-metis. Sėdi (centre) Rodrigo Calveyra, stovi (centre) Renata Dubinskaitė. Vytauto Abramausko nuotr.
„Canto Fiorito“ Kretingos festivalyje. 2018 m. Ansamblio archyvo nuotr.
„Canto Fiorito“ Kretingos festivalyje. 2018 m. Ansamblio archyvo nuotr.
„Canto Fiorito“ Šv.Kotrynos bažnyčioje. 2021 m. M. Endriuškos nuotr.
„Canto Fiorito“ Šv.Kotrynos bažnyčioje. 2021 m. M. Endriuškos nuotr.
Josue Melendez, Davide Pozzi, Renata Dubinskaitė, Rodrigo Calveyra T. Merulai skirtame koncerte. Ansamblio archyvo nuotr.
Josue Melendez, Davide Pozzi, Renata Dubinskaitė, Rodrigo Calveyra T. Merulai skirtame koncerte. Ansamblio archyvo nuotr.
Daiva Tamošaitytė

Brahmso gelmėse

Pianistas Petras Geniušas, Lietuvos valstybinis simfoninis orkestras ir dirigentė Gianna Fratta interpretavo Johannesą Brahmsą

Kovo 28 d. LVSO koncertų salėje skambėjo vien Johanneso Brahmso muzika: pirmoje koncerto dalyje girdėjome Koncertą fortepijonui ir orkestrui Nr. 2 B-dur, op. 83, kurį su Lietuvos valstybiniu simfoniniu orkestru atliko pianistas Petras Geniušas, antroje – Simfoniją Nr. 1 c-moll, op. 68. Orkestrui dirigavo italų maestra Gianna Fratta.

Petras Geniušas, Lietuvos valstybinis simfoninis orkestras, dirigentė Gianna Fratta. S. Lukoševičiaus nuotr.
Petras Geniušas, Lietuvos valstybinis simfoninis orkestras, dirigentė Gianna Fratta. S. Lukoševičiaus nuotr.
Petras Geniušas, Gianna Fratta, Lietuvos valstybinis simfoninis orkestras. S. Lukoševičiaus nuotr.
Petras Geniušas, Gianna Fratta, Lietuvos valstybinis simfoninis orkestras. S. Lukoševičiaus nuotr.
Dirigentė Gianna Fratta. S. Lukoševičiaus nuotr.
Dirigentė Gianna Fratta. S. Lukoševičiaus nuotr.
Dirigentė Gianna Fratta. S. Lukoševičiaus nuotr.
Dirigentė Gianna Fratta. S. Lukoševičiaus nuotr.
Koncerto akimirka. S. Lukoševičiaus nuotr.
Koncerto akimirka. S. Lukoševičiaus nuotr.
Živilė Tamaševičienė

Kova dėl šv. Kazimiero sielos

Alessandro Scarlatti oratorija „Šventasis Kazimieras“ užbaigė Marco Scacchi festivalį

Kovo 3–23 dienomis Vilniuje, Valdovų rūmuose, vyko 10-asis tarptautinis Marco Scacchi senosios muzikos festivalis, šiemet daugiausia dėmesio skyręs Renesanso ir baroko muzikai. Kovo 23-iąją, minint Senosios muzikos dieną, nuskambėjo baigiamasis festivalio koncertas – Didžiojoje renesansinėje menėje atlikta Alessandro Scarlatti oratorija „Šventasis Kazimieras“ („S. Casimiro, Rè di Polonia“). Šio kūrinio vilniečiai buvo klausęsi senokai – prieš 15 metų, kai 2009-aisiais, Vilniui tapus Europos kultūros sostine, sceninį oratorijos pastatymą Šv. Kotrynos bažnyčioje parodė festivalio „Banchetto musicale“ rengėjai.

Festivalio orkestras, solistai, dirigentas Christianas Frattima. V. Abramausko nuotr.
Festivalio orkestras, solistai, dirigentas Christianas Frattima. V. Abramausko nuotr.
Gunta Gelgotė, Yo Otahara ir festivalio orkestras. V. Abramausko nuotr.
Gunta Gelgotė, Yo Otahara ir festivalio orkestras. V. Abramausko nuotr.
Valeria Girardello ir festivalio orkestras. V. Abramausko nuotr.
Valeria Girardello ir festivalio orkestras. V. Abramausko nuotr.
Domas Ignotas ir festivalio orkestras. V. Abramausko nuotr.
Domas Ignotas ir festivalio orkestras. V. Abramausko nuotr.
Luca Cervoni ir festivalio orkestras. V. Abramausko nuotr.
Luca Cervoni ir festivalio orkestras. V. Abramausko nuotr.
Festivalio orkestras, solistai, choras „Varpelis“, dirigentas Christianas Frattima. V. Abramausko nuotr.
Festivalio orkestras, solistai, choras „Varpelis“, dirigentas Christianas Frattima. V. Abramausko nuotr.
Koncerto akimirka. V. Abramausko nuotr.
Koncerto akimirka. V. Abramausko nuotr.
Helmutas Šabasevičius

Der Komische Holländer

„Skrajojantis olandas“ Komische Oper Berlin

Poeto Heinricho Heine’s užrašyta legenda apie amžinoms klajonėms pasmerktą olandą, įkvėpusi vokiečių kompozitorių Richardą Wagnerį parašyti operą, kuri pastaraisiais metais Lietuvoje išgarsėjo Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro dėka, Komische Oper Berlin scenoje įgavo netikėtų režisūrinių ir vizualinių akcentų, o pats kūrinys galėtų būti vadinamas Der Komische Holländer (spektaklis žiūrėtas kovo 15 d.).

Scena iš operos „Skrajojantis olandas“. M. Rittershaus nuotr.
Scena iš operos „Skrajojantis olandas“. M. Rittershaus nuotr.
Scena iš operos „Skrajojantis olandas“. M. Rittershaus nuotr.
Scena iš operos „Skrajojantis olandas“. M. Rittershaus nuotr.
Scena iš operos „Skrajojantis olandas“. M. Rittershaus nuotr.
Scena iš operos „Skrajojantis olandas“. M. Rittershaus nuotr.
Scena iš operos „Skrajojantis olandas“. M. Rittershaus nuotr.
Scena iš operos „Skrajojantis olandas“. M. Rittershaus nuotr.
Scena iš operos „Skrajojantis olandas“. M. Rittershaus nuotr.
Scena iš operos „Skrajojantis olandas“. M. Rittershaus nuotr.
Komische Oper Berlin. D. Šabasevičienės nuotr.
Komische Oper Berlin. D. Šabasevičienės nuotr.
  PUSLAPIS IŠ 155  >>> Archyvas